Logo

OM

#VÆRKDINVERDEN er en kampagne, der tester, hvordan kunst kan forandre unges oplevelse af deres omgivelser. Kampagnen kulminerer i en udstilling med nye værker lavet i samarbejde mellem lokale unge og forskellige kunstnere.

#VÆRKDINVERDEN er et nationalt projekt, der besøger forskellige byer for at engagere lokale unge i nye afprøvninger af, hvordan de med kunst som redskab kan være med til at forme deres omgivelser.

I 2018 fandt #VÆRKDINVERDEN sted for første gang som pilotprojekt med afvikling i seks byer på tværs af landet. I 2021 finder kampagnen sted i fire byer under temaet Make A Move, der retter fokus på bevægelser og nye forbindelser i byrummet.

#VÆRKDINVERDEN arbejder med kunsten som metode til at skabe en åben involverende proces, hvor deltagerne i de forskellige byer er med til at forme kampagnens budskab om, hvordan kunst kan forandre et sted. I hver by tager projektet afsæt i et eksisterende kunstværk, der baner vej for nye samtaler og afprøvninger af, hvad kunst kan og kan være i dag.

Kampagnen bygger på antagelsen, at kunst skaber nye måder at være i byen på og sker i mødet med modtageren. Kampagnen kommer ikke selv med svar, men er derimod en lang uforudsigelig samtale om og udvidelse af kunstens sprog og muligheder.

#VÆRKDINVERDEN realiseres af kunstbureauet Another Public

Another Public arbejder med samtidskunst for at få mennesker til at engagere sig i deres fysiske og sociale omgivelser. Det gør vi gennem kuratering og formidling af kunst i forskellige offentlige rum og kontekster.

Another Public er startet i 2019 af kurator Amalie Frederiksen, der også er initiativtager til og leder af #VÆRKDINVERDEN. Læs mere her.

Another_Public_grafik_hvid

SPONSORER 2021

#VÆRKDINVERDEN realiseres af Another Public.