KAMPAGNE 2021

#VÆRKDINVERDEN lancerer i 2021 en ny kampagne under sloganet: MAKE A MOVE.

Kampagnen sætter fokus på kunst som handling, det vil sige kunst, som noget man gør.

MAKE A MOVE kulminerer til maj 2021 og fortsætter hele året ud.

Tre kunstnere skaber nye kampagneværker i konteksten af tre eksisterende kunstværker tre forskellige steder i Danmark. Kunstnerne er Pelle Brage, Karoline H Larsen og Molly Haslund, som alle går i dialog med områdernes lokale unge. Fælles for kampagneværkerne er, at de folder sig ud som situationer, bevægelser, performances og installationer, der opfordrer til handling og først folder sig ud, når de aktiveres.

De tre eksisterende kunstværker, som MAKE A MOVE tager udgangspunkt i, er Randi & Katrines flydende maleri og kunstfærge, der kobler Ærøskøbing sammen med resten af verden, Nils Erik Gjerdeviks væltede elmaster langs E20-motorvejen mellem Kolding og Fredericia, og Anders Bonnesens 400 meter lange fortov og kæmpekrydsord gennem et boligområde i Vejle. Fælles for de tre kunstværker er, at de forbinder ét sted med et andet. De gør mellemsteder til rum for nye handlinger såsom oplevelser eller nye bevægelser og gøremål.

LÆS MERE OM KAMPAGNEN PÅ DE TRE STEDER

Kunstfærgen

Havneområdet. Pelle Brage eksperimenterer med kunstfærgen og havnen i Ærøskøbing.

Væltede Master

Landskabet. Karoline H Larsen arbejder med væltede master ved motorvejen mellem Kolding og Fredericia.

Bogstavstien

Boligkvarteret. Molly Haslund går i dialog med med fortovskrydsord på Flegmade i Vejle.

SAMARBEJDSPARTNERE

SPONSORER

#VÆRKDINVERDEN realiseres af Another Public.