Her er 5 tips til, hvordan du får et kunstværk til at smelte i knæene.

  1. Kom ud! Der sker ikke noget, hvis du bare sidder derhjemme og undrer dig over, hvorfor der ikke sker noget.

  2. Vær fuldstændig ligeglad med, hvad du har på. Selv de mest overfladiske kunstværker er totalt ligeglade med, hvad for noget tøj du har på, om du har børstet tænder, eller om du har været i bad i løbet af ugen.

  3. Brug dine sanser. Kunstværker er faktisk ret forfængelige, og selvom de kan virke utilnærmelige, mystiske og til tider totalt uopnåelige, så vil de alle sammen gerne ses! Mange vil også gerne høres, nogle kan godt li’, at du rør ved dem og andre endda at du spiser dem – men spørg lige først.

  4. Find den indre skønhed. Kunstværker kommer i alle mulige former og formater, og det er ikke sikkert at kemien opstår lige ved først øjekast. Giv det tid. Ofte er de vigtigste erfaringer dem, som man skal arbejde for at nå.

  5. Overgiv dig. Kunst handler ikke om noget bestemt, og det er ikke til at sige, om det ender med at være det hele værd – men én ting er sikkert: hvis ikke du satser alt, så sker der intet.

Nyheder

Molly mangler et mobilt hjem

Molly mangler et mobilt hjem Hvem kender et rullende hus? Kunstneren Molly Haslund flytter til Vejle i forbindelse med #VÆRKDINVERDEN-kampagnen i maj 2021. Og derfor har hun brug for et mobilt hjem, der kan bevæge sig rundt i byen sammen med hende som en del af kunstværket Alphabet Camp. Det mobile hjem kan være en campingvogn, en minibus eller lignende, bare der er strøm, at den er indregistreret og har plads til Molly og et par besøgende. En møbelleret udgave ville være stor bonus. Det kan være leje, køb eller udlån, den kan være brugt eller ny. Vi vil gerne male den udvendigt, men vi kan også nå langt med folier, plakater og klistermærker. Vi har et budget på omkring 10.000-15.000 kr. Tip os på info@anotherpublic.com eller 40725138. #VÆRKDINVERDEN er en kunstudstilling i kampagneformat, der skaber nye fortællinger om, hvad kunst kan i det offentlige rum sammen med unge. Kampagnen kulminerer 1. – 30. maj 2021 i Fredericia, Kolding, Vejle og Ærøskøbing. Læs mere om kampagnen i 2021 her. Alphabet Camp realiseres i samarbejde med Vejle Kunstmuseum og er støttet af Vejle Kommune. #VÆRKDINVERDEN realiseres af Another Public.

Praktikant til visuel kommunikation fra august/september 2020

Kunstkampagnen Værk Din Verden søger praktikant til visuel kommunikation fra august/september 2020 Interesserer du dig for samspillet mellem kunst og kommunikation? Og synes du det kunne være spændende at formidle  kunst i det offentlige rum gennem billeder, video, tekst og grafisk design? Kunstbureauet Another Public søger en praktikant til kunstkampagnen VærkDinVerden, der engagerer unge i fortællingen om, hvordan kunstværker virker, når de opleves i det offentlige rum. Som praktikant på Værk Din Verden får du mulighed for at videreudvikle dine kommunikative kompetencer indenfor feltet kunst, deltagelse og sociale medier og samtidig deltage på tæt hold i projektudvikling og kuratering af kunstkampagnen. Du kommer med rundt til de steder i Danmark, hvor kampagnen foregår i 2021 og møder de deltagende kunstnere og samarbejdspartnere. Og du vil få mulighed for at sætte dit præg på projektet fra start og føre egne ideer til dørs. Du er med til at bygge den næste kunstkampagne op fra begyndelsen og vil være med til at lægge en ny strategi for sociale medier og herefter føre den ud i livet i tæt samspil med det kuratoriske koncept. Praktikken vil være en blanding af kontorarbejde og deltagelse i møder og planlægning ude i byerne sammen med projektets…

Projektet realiseres af Råderum med støtte
fra Bikubenfonden og Statens Kunstfond

Samarbejdspartnere:

bikuben
stku
faaborg